Η
απήχηση που έχει το βίντεο και δευτερευόντως η φωτογραφία, σε αντίθεση με ένα
απλό κείμενο, στους χρήστες του διαδικτύου είναι αναμφισβήτητη. Πρόκειται για
μία μορφή περιεχομένου (content) που προσελκύει και καθηλώνει, υπό
προϋποθέσεις, τον χρήστη, κάτι το οποίο γνωρίζει πλέον καλά και η τουριστική
βιομηχανία, η οποία εσχάτως έχει επιστρατεύσει τα drones.
Τα
τελευταία χρόνια λοιπόν τα drones (μη επανδρωμένα/τηλεκατευθυνόμενα αεροσκάφη)
έχουν ξεφύγει από τα όρια των στρατιωτικών-βιομηχανικών εφαρμογών και έχουν
αρχίσει να βρίσκουν εφαρμογές στο χώρο του τουρισμού.
Τουριστικά
θέρετρα, υπαίθρια μνημεία, αξιοθέατα, τουριστικά καταστήματα, μπαρ, εστιατόρια
και ξενοδοχεία δύναται πλέον να προβληθούν με εναέριες λήψεις. Έχουν κάνει
μάλιστα την εμφάνισή τους εταιρείες που εκμεταλλεύονται εμπορικά τα drones, οι
οποίες αναλαμβάνουν την προετοιμασία διαφημιστικού κλιπ με δέσιμο εναέριων
βίντεο με μουσική και επαγγελματική επεξεργασία αεροφωτογραφιών.
Οι
εταιρείες αυτές υπόσχονται αερο-φωτογραφήσεις, από μεγάλο υψόμετρο ή από
κοντινές αποστάσεις (το φωτογραφικό άλμπουμ μπορεί να αναρτηθεί στην εταιρική
ιστοσελίδα ή στην Booking), καθώς και αερο-βιντεοσκοπήσεις ενός
προορισμού-επιχείρησης. Με τις πανοραμικές αυτές λήψεις ο χρήστης μπορεί να δει
έναν προορισμό-επιχείρηση όπως δεν τον είχε δει ποτέ ξανά.

Ένα
δε μπουτίκ-ξενοδοχείο στην Κόστα Ρίκα, κατά τη διάρκεια των εγκαινίων του,
προσέλαβε μία εταιρεία για να αερο-βιντεοσκοπήσει τη δασώδη ιδιόκτητη έκταση
των 15 στρεμμάτων που περίκλειε τις εγκαταστάσεις, παρέχοντας στους εν δυνάμει
πελάτες του εικόνες απαράμιλλης ομορφιάς. Η χρήση των drones αποδείχθηκε
εξαιρετικά επιτυχημένη καθώς συνέβαλε τα μέγιστα στο να υπερτονιστούν οι
εγκαταστάσεις, αλλά και για να δουν οι επισκέπτες, από μία διαφορετική οπτική
γωνία (bird’s eye), τι τους περιμένει μόλις καταφθάσουν εκεί.
Τις
αρετές των drones αντιλαμβάνονται πλέον και τουριστικοί προορισμοί, όπως το
υπουργείο Τουρισμού της Αυστραλίας, το οποίο το 2014 εγκαινίασε μία πολυδάπανη
διαφημιστική καμπάνια βασιζόμενη σε βίντεο από drone (που ακολουθούσε πιστά τη
διαδρομή ενός αποδημητικού πουλιού) που γυρίστηκε στις ακτές της.

Ωστόσο,
τα drones δεν είναι απαραίτητα απρόσιτα για τους «κοινούς θνητούς», καθώς ακόμη
και μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις-οργανισμοί μπορούν να περιοριστούν στην αγορά
μιας συσκευής μαζί με μία κάμερα και τον απαραίτητο εξοπλισμό..
Χάρη
στα drones μπορούν επίσης να προσεγγισθούν απρόσιτοι ή επικίνδυνοι για τη
δημόσια υγεία προορισμοί (π.χ. Τσερνομπίλ), αλλά και να γυριστούν λήψεις που
μέχρι τώρα ήταν σχεδόν αδύνατο να υλοποιηθούν (π.χ. καταγράφοντας τη διαδρομή
των δελφινιών ή των φαλαινών ή ακολουθώντας κατά πόδας έναν σέρφερ).
Στο
κοντινό μάλιστα μέλλον θα αξιοποιηθούν από τους τουριστικούς φορείς και βίντεο
που θα έχουν τραβηχτεί από ιδιώτες, ως μία μορφή περιεχομένου προερχόμενη από
τους ίδιους τους χρήστες (user generated content). Δεν προκαλεί λοιπόν έκπληξη
ότι η ιστοσελίδα Travel By Drone, που επιτρέπει στους χρήστες να ανεβάσουν
βίντεο που έχουν γυρίσει σε διάφορους προορισμούς ανά τον κόσμο, είναι
ιδιαίτερα δημοφιλής.

Πρόκειται
ουσιαστικά για μια φθηνή, χαμηλού στρες και φιλική προς το περιβάλλον μορφή τουρισμού,
που, αν υλοποιηθεί, θα απευθύνεται κυρίως σε άτομα που δεν έχουν την οικονομική
δυνατότητα ή το χρόνο να ταξιδέψουν, καθώς και σε άτομα με κινητικά προβλήματα.
Πηγή: άρθρο του γράφοντα στο epixeiro.gr