Γιατί επιλέχθηκε η σειρήνα ως λογότυπο των Starbucks

Το 1971 έκανε την εμφάνισή του στο Σιάτλ της Αμερικής ένα κατάστημα χονδρικής και λιανικής πώλησης φρεσκοψημένων κόκκων καφέ με το ζύγι. Το πρώτο Starbucks, εμπνευσμένο από την κλασική νουβέλα Moby Dick, προϊόν της συνεργασίας τριών φίλων, ενός δασκάλου αγγλικής φιλολογίας, ενός καθηγητή ιστορίας και ενός συγγραφέα, ήταν γεγονός. Ωστόσο, θα χρειαζόταν η οξυδέρκεια του Χάουαρντ Σουλτς, ενός πρώην υπαλλήλου της –και μετέπειτα ιδιοκτήτη της αλυσίδας-, μετά την επίσκεψή του σε καφετέριες του Μιλάνου, για να «απογειωθεί» και να καταστεί η μεγαλύτερη αλυσίδα καφέ παγκοσμίως.

Ως λογότυπο επιλέχθηκε η εμπνευσμένη από την ελληνική μυθολογία σειρήνα, στο κάλεσμα της οποίας είναι αδύνατο να αντισταθεί ο κοινός θνητός. Η εν λόγω θεματολογία παραπέμπει στον άγνωστο κόσμο της θάλασσας, με την οποία ήταν ανέκαθεν συνυφασμένο το εμπόριο του καφέ.

Το αρχικό λογότυπο με το τωρινό έχουν αρκετά κοινά στοιχεία. Ωστόσο, αρχικά επιλέχθηκε το καφέ χρώμα, το χρώμα του καβουρδισμένου κόκκου, οπτικά σχεδιασμένο ώστε να μοιάζει με το περίβλημα εταιρείας πούρων. Αργότερα επιλέχθηκε το πράσινο χρώμα, ενώ το ακάλυπτο στήθος της σειρήνας, ύστερα από ανώνυμες καταγγελίες που μιλούσαν για σεξουαλικά υπονοούμενα, καλύφθηκε από τα μαλλιά της. Επίσης, οι ουρές της, όπως και ο αφαλός της, περιορίστηκαν οπτικά, προκειμένου να τονιστεί το αψεγάδιαστο πρόσωπό της.
Αξιοσημείωτη, τέλος, είναι και η μετάβαση από το αρχικό κείμενο, το Starbucks CoffeeTeaSpices, στο Starbucks Coffee και εν τέλει στο τωρινό σήμα, όπου έχει αφαιρεθεί εντελώς το κείμενο, σε μια προσπάθεια να αναδειχθεί η πώληση από τα καταστήματα Starbucks και άλλων προϊόντων πέρα από τον καφέ.


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia