Μπορεί η εταιρεία Nutriart (Κατσέλης) να μην
υφίσταται πλέον, το κορυφαίο brand
της όμως, το ψωμί για τοστ Κατσέλης, πρόκειται να αναβιώσει λίαν συντόμως υπό
νέο ιδιοκτήτη, που δεν είναι άλλος από τον μέχρι και πριν από τρία χρόνια
βασικό της ανταγωνιστή, την Αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος.
Όπως ανακοίνωσε η διοίκηση της
εισηγμένης στο Χρηματιστήριο εταιρείας σε συνεργάτες της και εκπροσώπους του
λιανεμπορίου, από τις 26 Σεπτεμβρίου θα επαναλανσάρει το brand Κατσέλης, το οποίο παρά το γεγονός
ότι δεν υπάρχει στην αγορά εδώ και μια τριετία είναι βαθιά ριζωμένο στη
συνείδηση των καταναλωτών όχι μόνο μεγάλων ηλικιών αλλά και νεότερων, όπως
προκύπτει από σχετικές έρευνες που έχει "τρέξει" η αρτοβιομηχανία
Καραμολέγκος.
Τι κατέδειξαν οι έρευνες; Ότι το brand Κατσέλης καταλαμβάνει
σταθερά την τρίτη θέση στην προτίμηση των καταναλωτών, ενώ κάποιοι καταναλωτές
δήλωσαν πεπεισμένοι ότι εξακολουθεί να κυκλοφορεί στην αγορά. Αυτός ήταν άλλωστε και ο βασικός
λόγος που η Αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος το διεκδίκησε -σ.σ. ήταν μια από τις
συνολικά τέσσερις εταιρείες (μια ελληνική και δύο ξένες)- όταν ο σύνδικος
πτώχευσης της Nutriart
το έβγαλε σε πλειστηριασμό πριν από ενάμιση χρόνο.
Το ερώτημα που τίθεται είναι τι
προσδοκά μέσω αυτής της κίνησης η Καραμολέγκος, τη στιγμή μάλιστα που είναι market leader του κλάδου, το μερίδιό
της αυξάνει σε μια αγορά που μένει σταθερή σε επίπεδο όγκου πωλήσεων και
δέχεται πιέσεις σε επίπεδο αξίας πωλήσεων (έχει υποχωρήσει 13% από το 2009) και
είναι η εταιρεία με τον δεύτερο μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης στα σούπερ μάρκετ,
με βάση τα όσα είπε χθες η διοίκησή της.
Το προφανές. Όγκους πωλήσεων,
μεγαλύτερη διαπραγματευτική δύναμη με το λιανεμπόριο, και μερίδιο αγοράς το οποίο εάν όλα πάνε σύμφωνα
με τον σχεδιασμό που έχει γίνει, σε βάθος διετίας θα αγγίζει αθροιστικά κοντά
στο 55% της εγχώριας αγοράς, από 38,4% που ελέγχει σήμερα με το brand Καραμολέγκος.
Δηλαδή η Αρτοβιομηχανία
Καραμολέγκος, υπό την προϋπόθεση ότι ο σχεδιασμός που έχει κάνει στα χαρτιά θα
της βγει και στην πράξη, θα αποκτήσει μερίδιο 15% με το brand Κατσέλης σε βάθος διετίας κατά τη
διάρκεια της οποίας θα επενδύσει περί τα 10 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των
γραμμών παραγωγής και την αναδιοργάνωση των γραμμών παραγωγής. Μερίδιο το οποίο πολύ δύσκολα θα αποκτούσε με
τα υπάρχοντα προϊόντα και brands
της τα οποία μπορεί να της έχουν δώσει την πρώτη θέση στον κλάδο ωστόσο
φαίνεται ότι έχουν φθάσει σε μια οροφή.
Η διοίκηση και τα στελέχη της
ευελπιστούν πως η αναβίωση του brand
Κατσέλης και το μερίδιο 15% θα προέλθει κυρίως από την αύξηση της κατανάλωσης,
της κατηγορίας 9,5-11,5%, και πολύ λιγότερο από "κανιβαλισμό" των
υπαρχόντων brands που
κυκλοφορούν στην αγορά, μεταξύ των οποίων και της Αρτοβιομηχανίας Καραμολέγκος.
Όπως δήλωσε ο κ. Μανώλης
Καραμολέγκος, "αποφασίσαμε να πάμε κόντρα στο ρεύμα, σε μια εποχή που η κατανάλωση
πέφτει και οι τζίροι μειώνονται. Επιλέξαμε να επενδύσουμε στην ανάπτυξη και
στην έρευνα, εξαγοράζοντας τα σήματα του κυριότερου ανταγωνιστή μας".
"Θέλουμε να κερδίσουμε κυρίως τους καταναλωτές που σήμερα αγοράζουν ψωμί
από το φούρνο" σημείωσε ο ίδιος.
Πηγή: www.fortunegreece.gr