Στις αρχές Μαρτίου η China
Airlines, ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας της Ταϊβάν ανακοίνωσε ότι θα εγκαινιάσει
στις 3 Ιουνίου την πτήση CI7607 από το διεθνές αεροδρόμιο Taoyuan προς την
Αθήνα. Φαίνεται όμως ότι υπολόγιζε χωρίς τον ξενοδόχο…
Οι πτήσεις, ύστερα από
διαβεβαιώσεις που είχε λάβει από την ελληνική πλευρά, θα εκτελούνταν με ένα
Airbus Α340-300, κάθε Παρασκευή μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου. Η εταιρεία είχε μάλιστα
κλείσει συμφωνία με έξι tour operators που προσέφεραν δεκαήμερα πακέτα διακοπών
στην Ελλάδα (με κόστος 2.500 ευρώ ανά άτομο), η οποία πλέον θα απείχε από την
μακρινή Ταϊβάν μόλις 12 ώρες.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση η
Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας κωλυσιέργησε στο θέμα της αδειοδότησης, με
αποτέλεσμα η China Airlines –η οποία με στόλο 92 νεότευκτων αεροσκαφών πετάει προς 136
προορισμούς σε 28 χώρες- να ανακοινώσει πρόσφατα, ότι ακυρώνει τις απευθείας
πτήσεις της προς την Ελλάδα. Μάλιστα τα σχόλια στα ΜΜΕ της Ταϊβάν υπήρξαν
ιδιαίτερα καυστικά, μιλώντας για ένα απίστευτο αλαλούμ.
Να σημειωθεί ότι είναι η δεύτερη
φορά που η China Air «τρώει πόρτα» από την Ελλάδα. Η πρώτη φορά ήταν επί υπουργίας
Μ.Χρυσοχοϊδη στο Μεταφορών και Δ.Αβραμόπουλου στο Εθνικής Άμυνας. Τότε, για να
μην δυσαρεστήσουμε την Κίνα, που δεν έχει αναγνωρίσει το κράτος της Ταϊβάν,
απορρίψαμε ευγενικά το αίτημα για αδειοδότηση.
Σήμερα, κύκλοι της ΥΠΑ ανέφεραν
ότι το αίτημα της Ταϊβάν έπρεπε να εγκριθεί από το ΥΠΕΞ, το οποίο φυσικά δεν
έγινε ποτέ (εκεί στο υπουργείο μάλλον ασχολούνται με πιο σημαντικά θέματα...). Η ΥΠΑ έκρινε ότι δεν χρειαζόταν να ενημερώσει την China Airlines (ασ' τους να περιμένουν),
με τον πρόεδρο της εταιρείας να δηλώνει ότι δεν έχει ιδέα γιατί το αίτημα
απορρίφθηκε.
Φαίνεται ότι εδώ στην Ελλάδα έχουμε
φθάσει σε άλλο επίπεδο. Κάποιοι θεωρούν ότι ο τουρισμός πάει τόσο καλά, που
μπορούμε πλέον να επιλέγουμε ποιοι τουρίστες θα μας επισκέπτονται. Το χειρότερο
είναι ότι δεν δείχνουμε να μαθαίνουμε από τα λάθη μας. Ετσι όμως δεν μπορούμε
να μιλάμε για αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος.