Μέχρι πρόσφατα υπήρχε απόλυτη ταύτιση μεταξύ των εννοιών «εξυπηρέτηση»
και «ποιοτική εξυπηρέτηση». Ωστόσο είναι εσφαλμένη η ταύτιση των δύο εννοιών. Εξυπηρέτηση είναι το σύνολο των ενεργειών και
των προσωπικών επαφών που κάνει ο εργαζόμενος ώστε να είναι χρήσιμος, ενώ ποιοτική
εξυπηρέτηση είναι να κάνει ο υπάλληλος ό,τι είναι δυνατόν ώστε ο πελάτης να
φύγει απόλυτα ικανοποιημένος και ευχαριστημένος με απώτερο σκοπό να έρθει ξανά
αλλά και να φέρει νέους πελάτες μαζί του. Η διαφορά αυτή γίνεται εύκολα
αντιληπτή με την παράθεση δύο αντιπροσωπευτικών παραδειγμάτων.

Ας εξετάσουμε την περίπτωση ο συγκεκριμένος πωλητής να επικοινωνήσει τηλεφωνικά
με τον συνάδελφό του στο κοντινότερο κατάστημα και να ζητήσει πληροφορίες
σχετικά με την ύπαρξη ή όχι του συγκεκριμένου προϊόντος. Οταν το εντοπίσει, ενημερώνει τον πελάτη πώς να μεταβεί εκεί για να το προμηθευτεί. Εναλλακτικά του προτείνει να το προμηθευτεί ο ίδιος την επομένη και να τον ενημερώσει τηλεφωνικά , δίνοντας του και την επαγγελματική του κάρτα. Όπως αντιλαμβάνεστε, αυτή είναι η ποιοτική εξυπηρέτηση, η
οποία μάλιστα κάνει την απλή εξυπηρέτηση να φαντάζει ημιτελής, ανεπαρκής.

Και στα δύο παραδείγματα η απλή ικανοποίηση προσφέρεται από όλους ή
σχεδόν όλους τους ανταγωνιστές, οι οποίοι δεν είναι διατεθειμένοι να πάνε ένα
βήμα παραπέρα (go the extra mile). Το ωραίο της υπόθεσης είναι ότι όλοι
αυτοί, "οι μετριότητες", θεωρούν ότι προσφέρουν ποιοτική εξυπηρέτηση!
Αντιθέτως,
η διαφοροποίηση, αυτό που θα κάνει τον πελάτη να μας θυμηθεί στην επομένη αγορά
ή να μας μνημονεύσει, είναι η ποιοτική εξυπηρέτηση, η οποία, όπως είδαμε, δεν
συνεπάγεται απαραίτητα κάποια σημαντική επιβάρυνση για την επιχείρηση.

Πηγή: "Υποδειγματική Εξυπηρέτηση Πελατών" (εκδ. Σταμούλης)