Kalimera. Καντίνα στο Λονδίνο με ελληνικές γεύσεις

Η ελληνική γαστρονομία μολονότι διαθέτει πολύ καλή φήμη παγκοσμίως, δυστυχώς συχνά δεν έχει στο εξωτερικό την παρουσία που της αρμόζει. Ωστόσο τα τελευταία χρόνια, αρκετοί Ελληνες που μετανάστευσαν στο εξωτερικό προσπαθούν να αναδείξουν τα πλεονεκτήματα της ελληνικής κουζίνας. Ενας από αυτούς είναι ο Τηλέμαχος Αργυρίου, που παράτησε τη δουλειά του ως τραπεζικό στέλεχος και άνοιξε μια καντίνα με ελληνικά προϊόντα.
Η αρχή έγινε στα τέλη Νοεμβρίου όταν πήρε τη γενναία απόφαση να παραιτηθεί και να ανοίξει μια καντίνα εκεί ακριβώς όπου μέχρι πρότινος εργαζόταν. Όπως λέει και ο ίδιος: «πελάτες μου ήταν οι πρώην συνάδελφοί μου». Ξεκίνησε προσφέροντας μουσακά, παστίτσιο, σουβλάκι, με αβοκάντο τζατζίκι ή μελιτζανοσαλάτα, σαλάτα με σπανάκι και παντζάρια, ρυζόγαλο και σπιτική κομπόστα. Οι πρώτες ύλες του είναι προϊόν συνεργασίας με εισαγωγείς/διανομείς ελληνικών προϊόντων, ενώ σύντομα θα διατίθεται προς πώληση το οικογενειακό παρθένο ελαιόλαδο που χρησιμοποιείται στην καντίνα. Επιλέγει μάλιστα ως επωνυμία το Kalimera, μία γνώριμη, τουλάχιστον για όσους έχουν ταξιδέψει έστω και μία φορά στην Ελλάδα, ευκολοπρόφερτη και ευκολομνημόνευτη λέξη.
Όλα βασικά ξεκίνησαν από ένα παράπονο. Εργαζόμενος στο City του Λονδίνου, αυτός και οι συνάδελφοί του δεν είχαν, στο κενό τους, πολλές αξιόπιστες και υγιεινές διατροφικές επιλογές. Επίσης, δεν υπήρχε καμία προσφορά ελληνικού φαγητού στην ευρύτερη περιοχή, Αποφασίζει λοιπόν να δραστηριοποιηθεί στον τομέα του γρήγορου φαγητού, που είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στο Λονδίνο λόγω του τρόπου ζωής και των εργασιακών συνθηκών, προσφέροντας προϊόντα από την ελληνική κουζίνα και δη την μοντέρνα ελληνική κουζίνα, τη σύγχρονη.
Ενώ ακόμη εργάζεται στην τράπεζα, έχει αποκρυσταλλωθεί στο μυαλό του η φιλοσοφία της εταιρείας που επιθυμεί να δημιουργήσει. Δεν αφήνει τίποτα στην τύχη και αρχίζει να διερευνά την αγορά. Συναντά ανθρώπους του χώρου, συνομιλεί μαζί τους, ακούει, καταγράφει. Δεν θα αργήσει, μέσα από την εξονυχιστική έρευνα, να αντιληφθεί τι ακριβώς αναζητά η αγορά-στόχος του: τι αγοράζει για φαγητό, από πού, ποιο μενού της αρέσει, τι αλλαγές θα επιθυμούσε, π΄τε και πού το καταναλώνει κ.λπ. Διαμορφώνει έτσι μια ξεκάθαρη εικόνα για το στυλ, το design και το μενού, έχοντας πάντα στο μυαλό του ότι το κλειδί της επιβίωσης και της ευημερίας είναι η διαφοροποίηση από τους ανταγωνιστές.
Η καντίνα του κ. Αργυρίου σταθμεύει τρεις φορές την εβδομάδα σε δύο νευραλγικά σημεία, στο City του Λονδίνου, στην καρδιά του χρηματοοικονομικού μέρους της πρωτεύουσας και επίσης στο Χόκστον, στο ανατολικό Λονδίνο. Η ανταπόκριση του κόσμου υπήρξε εντυπωσιακή, από την πρώτη κιόλας ημέρα, ενώ τα σχόλια ήταν διθυραμβικά, σε σημείο μάλιστα να μελετά την επέκταση του όλου εγχειρήματος και σε άλλα σημεία πώλησης.

Ενδεικτικό της επιτυχίας του είναι ότι πολλοί πελάτες στέλνουν με e-mail την παραγγελία τους από τις 5 τα ξημερώματα ενώ άλλοι πηγαίνουν με λίστα και παίρνουν φαγητό για τους συναδέλφους τους. Γνωρίζοντας ότι ο παράγοντας χρόνος είναι καθοριστικής σημασίας, φροντίζει ώστε το σέρβις να είναι εξαιρετικά γρήγορο, ώστε οι πελάτες του να προλάβουν όλοι να φάνε στο διάλειμμά τους.

Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia