Δεν χωράει καμία αμφιβολία ότι η
τηλεόραση δημιουργεί πρότυπα και διαμορφώνει καταναλωτικές συμπεριφορές. Ισως
το πιο πρόσφατο παράδειγμα να μην είναι άλλο από την κατασκευάστρια
μοτοσικλετών Harley Davidson,
για την οποία μία δημοφιλής τηλεοπτική σειρά αποτέλεσε σανίδα σωτηρίας.
Την τελευταία δεκαετία, η
ιστορική εταιρεία Harley-Davidson, με ιστορία ενός και
πλέον αιώνα (ιδρύθηκε το 1903 από τον Χάρλεϊ και τα αδέρφια Ντέιβιντσον), είδε
τις πωλήσεις της στις ΗΠΑ –απόρροια της οικονομικής κρίσης αλλά και της
αδυναμίας της να προσεγγίσει άλλες αγορές-στόχους, όπως γυναίκες, έγχρωμους ή
Ισπανόφωνους– να συρρικνώνονται (από ένα εκατομμύριο τεμάχια το 2007 στα
460.000 τεμάχια το 2013), με τις κακές γλώσσες να μιλούν για το τέλος ενός
θρύλου.

Παρ’ όλα αυτά, η Harley-Davidson άργησε
χαρακτηριστικά, καθώς έκλεισε τη συμφωνία με τον παραγωγό του «Sons of Anarchy» μόλις στην πέμπτη
σεζόν και ενώ η σειρά είχε κλείσει ήδη τέσσερις επιτυχημένους κύκλους. Προφανώς
δεν ήθελε να ταυτίσει το όνομά της με γκάνγκστερ και ανθρώπους του υποκόσμου
που κάνουν εμπόριο ναρκωτικών και λευκής σαρκός.
Χάρη σε αυτή τη σειρά, πάντως, που
αισίως μετρά επτά σεζόν, η φίρμα έγινε πιο ελκυστική στο ηλικιακό κοινό 18-34
(το παραδοσιακό κοινό της είναι λευκοί άνδρες στα 50+), σε τέτοιο βαθμό ώστε να
θεωρείται ο ηγέτης σε αυτό το target market.
Την ίδια στιγμή διασημότητες όπως ο Τζορτζ Κλούνι και ο Μπραντ Πιτ εθεάθησαν να
κυκλοφορούν με μία Harley,
επισφραγίζοντας την αναγέννησή της.