Το πρώτο της κατάστημα στην Ελλάδα εγκαινίασε στις 24
Οκτωβρίου η δανέζικη αλυσίδα οικιακού εξοπλισμού JYSK, η οποία βολιδοσκοπούσε την ελληνική αγορά από το
2009, με απώτερο στόχο από την επόμενη χρονιά να αποκτήσει σταδιακά παρουσία σε
κάθε πόλη της Ελλάδας.
Η πολυεθνική που έχει ήδη παρουσία σε άλλες 37 χώρες
εγκαινίασε, παρουσία του ιδρυτή της Λαρς Λάρσεν, το πρώτο κατάστημά της στην
Αθήνα, στην περιοχή των Κάτω Πατησίων, στην οδό Κουρτίδου 41, όπου, μέχρι
πρότινος, λειτουργούσε υποκατάστημα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Lidl.
Η Ελλάδα ήταν μια από τις τελευταίες ευρωπαϊκές χώρες,
μαζί με την Πορτογαλία και το Βέλγιο, στις οποίες η δανέζικη αλυσίδα
δεν είχε ακόμα παρουσία. Παρά την οικονομική κρίση που βιώνει η χώρα,
θεωρείται, τουλάχιστον για τον ιδρυτή της JYSK, μία ιδιαίτερα ελκυστική αγορά, εξ ου και η παρουσία
του ίδιου του κυρίου Λάρσεν, όπως και του Δανού πρέσβη στην Ελλάδα, στα
εγκαίνια, τα οποία, ειρήσθω εν παρόδω στέφθηκαν με απόλυτη επιτυχία, καθώς η
ανταπόκριση του κόσμου ήταν εντυπωσιακή.
Σύμφωνα με το επιχειρηματικό πλάνο της εταιρείας το
άνοιγμα ακόμα περισσότερων ελληνικών καταστημάτων είναι ήδη στο πρόγραμμα, 40
συνολικά σε πέντε χρόνια, με τρεις ακόμα πόλεις να αποκτούν σύντομα το δικό
τους κατάστημα JYSK.
Η Λάρισα και η Θεσσαλονίκη στα τέλη Οκτώβρη και το Ελληνικό στα τέλη Νοέμβρη.
Πρόκειται ουσιαστικά για μια επένδυση της τάξης των 20
εκατομμυρίων ευρώ –με εκτιμώμενη απόσβεση τα τρία χρόνια- που θα δημιουργήσει
νέες θέσεις εργασίας και θα προσθέσει ένα νέο ισχυρό παίκτη στην αγορά των
ειδών ύπνου.
Η JYSK αναμένεται να κονταροχτυπηθεί με τον μεγάλο της
ανταγωνιστή, την ΙΚΕΑ, καθώς η προϊοντική τους γκάμα έχει πολλά κοινά. Όπως
δηλώνουν τα στελέχη της, δεν φοβούνται τον ανταγωνισμό, απεναντίας τους
χαροποιεί το γεγονός ότι οι Έλληνες είναι εξοικειωμένοι με την σκανδιναβική
φιλοσοφία και τα προϊόντα, κάτι που μεταφράζεται σε σημαντική εξοικονόμηση
κεφαλαίων για προώθηση. Δεσμεύονται δε ότι θα
υπάρξει μια πτώση στις τιμές της τάξης του 10% συγκριτικά με τους ανταγωνιστές.
Συν τοις άλλοις μια βασική διαφορά από τα ΙΚΕΑ, που εφαρμόζουν αποκλειστική
διανομή, είναι ότι θα διαθέτουν περισσότερα καταστήματα που θα βρίσκονται σε
σημεία που είναι πιο κοντά στον καταναλωτή.
Η JYSK
είναι μια παγκόσμια αλυσίδα καταστημάτων που εμπορεύεται "τα πάντα για το
σπίτι" σε προσιτές τιμές. Άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στο Aarhus της
∆ανίας το 1979. Από τότε έχει αναπτυχθεί σε ένα παγκόσμιο οργανισμό που έχει
πάνω από 2.275 καταστήματα, 19.000 υπαλλήλους σε 38 χώρες στην Ευρώπη και την
Ασία και συνολικό τζίρο 2,8 δισ. ευρώ. Θεωρείται
από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες καθώς κάθε εβδομάδα ανοίγει δύο νέα καταστήματα ανά τον κόσμο.