Αναβιώνει η θρυλική ΙΖΟΛΑ

Αναβιώνει η ιστορική μάρκα ΙΖΟΛΑ, το «ελληνικό θαύμα», όπως την αποκάλεσε η εφημερίδα Ημερησία πριν έξι περίπου δεκαετίες, μια από τις μεγαλύτερες ελληνικές βιομηχανίες, η οποία στην ακμή της απασχολούσε περισσότερους από 2.500 εργαζόμενους και κατασκεύαζε 800.000 συσκευές ετησίως.
Η αναγέννησή της εμβληματικής εταιρείας, ήδη οι πρώτες της κουζίνες διατίθενται στα καταστήματα ηλεκτρικών 
συσκευών, πιστώνεται στην Γ.Ε ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΑΕΕ, ο πρόεδρος της οποίας δήλωσε ότι «η ΙΖΟΛΑ υπήρξε μια θρυλική μάρκα, υπόδειγμα δημιουργικότητας μέσα σε δύσκολες οικονομικές συγκυρίες και νιώθουμε υποχρεωμένοι να δώσουμε στη νέα γενιά καταναλωτών την ευκαιρία να τη γνωρίσει, να την εμπιστευτεί και να την αγαπήσει, όπως οι προηγούμενες».

Η ΙΖΟΛΑ ιδρύθηκε το 1930 στην Καλλιθέα από τρεις Μικρασιάτες και κατασκεύαζε ηλεκτρικούς σωλήνες και σιδηροσωλήνες. Το 1951 παράχθηκε η πρώτη ελληνική ηλεκτρική κουζίνα ΙΖΟΛΑ και το 1952 το πρώτο ψυγείο. Από τότε και έως τα μέσα της δεκαετίας του 1990, όταν και έκλεισε, η εταιρεία, που «έφερε τον πολιτισμό στο σπίτι», κατέλαβε την πρώτη θέση στις πωλήσεις ηλεκτρικών συσκευών, ξεπερνώντας σε μερίδια αγοράς το 48%.      

Χάρη στην ανώτερη ποιότητά τους, τα προϊόντα της ΙΖΟΛΑ συμμετείχαν με επιτυχία σε διεθνείς διαγωνισμούς, ξεπερνώντας έτσι, από το 1953, τα σύνορα της χώρας. Η εκτόξευσή της οφείλεται και στην υιοθέτηση πρωτοποριακών τεχνικών προώθησης. Εξάλλου, δεν ήταν τυχαίο ότι οι διαφημιστικές εκστρατείες της ήταν οι πιο δημοφιλείς της εποχής εκείνης. Έχοντας τις δικές της ραδιοφωνικές εκπομπές, παραθέτοντας συμβουλές και ειδήσεις σε γυναικεία περιοδικά και εφημερίδες, διοργανώνοντας εκδηλώσεις και γιορτές, αλλά και προκηρύσσοντας πανελλήνιους μαθητικούς διαγωνισμούς είχε καταφέρει πάντα να βρίσκεται στο επίκεντρο της δημοσιότητας.
Αν σε όλα αυτά προστεθεί η καλαισθησία των βιτρινών του παραρτήματός της στην οδό Αμερικής, που θεωρείτο από τις καλύτερες της Αθήνας, η δημιουργία κέντρων εξυπηρέτησης πελατών σε όλη την Ελλάδα, καθώς και η καθιέρωση του συστήματος πληρωμής σε δόσεις, τότε εύλογα αντιλαμβανόμαστε την απήχηση που είχε το όνομα ΙΖΟΛΑ τα χρόνια εκείνα.

Ήταν μάλιστα τόσο μπροστά από την εποχή της, που δεν περιορίστηκε μόνο να παρακολουθεί τις εξελίξεις στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά εκπόνησε σειρά μελετών «για τις ειδικές ανάγκες εις την Ελλάδα των ατόμων και των οικογενειών των». Έτσι, για παράδειγμα, καθόρισε τη χωρητικότητα των κουζινών της εταιρείας με βάση το μέσο όρο των μελών μιας τυπικής ελληνικής οικογένειας (4-5 μέλη για το 1955).
Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia