Σε κρίσιμο σταυροδρόμι βρίσκεται
η Aston Martin,
η εμβληματική βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία, που έχει δει τις πωλήσεις της να
μειώνονται από τα 7.000 στα 4.000 οχήματα σε διάρκεια μιας δεκαετίας.
Τα αυτοκίνητα που οδηγεί ο Τζέιμς
Μποντ στις ταινίες του θα πρέπει να προσαρμοστούν στα κελεύσματα των καιρών,
προκειμένου να αντέξουν στον διαρκώς αυξανόμενο ανταγωνισμό. Αποφασίστηκε λοιπόν
να εμπλουτιστεί η γκάμα των οχημάτων της εταιρείας, ώστε να προσελκυστούν
περισσότερες γυναίκες οδηγοί, απόρροια της αυξημένης αγοραστικής δύναμης του
ασθενούς φύλου, αλλά και οδηγοί νεαρής ηλικίας.
Αναμφίβολα, δύσκολο εγχείρημα για
μία επιχείρηση που επί δεκαετίες στοχεύει σε ένα μόνο είδος πελατών (concentrated
marketing, για
να χρησιμοποιήσω μια ορολογία του μάρκετινγκ) και η οποία έχει ταυτιστεί με τον
Τζέιμς Μποντ. Ως εκ τούτου η εταιρεία θα προσπαθήσει να αλλάξει την εικόνα της και
να προσφέρει νέα μοντέλα (η αρχή θα γίνει με το ηλεκτροκίνητο μοντέλο DBX), προκειμένου να
προσεγγισθεί η νεαρή γυναίκα και συγκεκριμένα η 30αρα Αμερικανίδα, που έχει
στυλ και φινέτσα.
Το εσωτερικό του οχήματος και τα
εργονομικά του χαρακτηριστικά θα προσαρμοστούν στις δικές της ανάγκες και
προτιμήσεις. Ωστόσο, το νέο μοντέλο δεν θα απευθυνθεί αποκλειστικά στις γυναίκες,
ώστε να μην δημιουργήσει στερεότυπα και να κλείσει έτσι το μάτι και στον
ανδρικό πληθυσμό (πάγια πρακτική των αυτοκινητοβιομηχανιών να μην δημιουργούν
στερεότυπα, τουτέστιν να κατασκευάζουν ερμαφρόδιτα αυτοκίνητα). Στόχος είναι οι
ετήσιες πωλήσεις να επανέλθουν στα επίπεδα των 7.000 οχημάτων.
Η Aston Martin μπορεί να έγινε
γνωστή στη δεκαετία του 1960, όταν είχε πρωταγωνιστικό ρόλο στις ταινίες του
Τζέιμς Μποντ, όμως η ιστορία της ξεκίνησε από το 1913, μέσα σε ένα γκαράζ στο
Λονδίνο. Εκεί, δύο φιλόδοξοι μηχανικοί, ο Λάιονελ Μάρτιν και ο Ρόμπερτ
Μπάμφορντ, ένωσαν τις δυνάμεις τους τροποποιώντας αυτοκίνητα, προκειμένου να
ανταποκριθούν στον σκληρό αγώνα της ανάβασης λόφων, δοκιμασία αρκετά
διαδεδομένη την εποχή εκείνη. Ένα χρόνο μετά, ύστερα από μία πρωτιά του Μάρτιν
στον λόφο Άστον, ίδρυσαν την Aston Martin. Οι δύο άνδρες δεν παρέμειναν για
πολύ στην εταιρεία, η οποία άλλαξε ιδιοκτήτες αμέτρητες φορές. Προφανώς δεν
φανταζόταν, ότι σχεδόν έναν αιώνα αργότερα, μία ασημένια Aston Martin, που
χρησιμοποιήθηκε στον «πράκτορα 007», θα πουλιόταν σε δημοπρασία προς 1,5 εκατ.
δολάρια.