Απασχόλησε
δεκάδες διεθνή μέσα μαζικής ενημέρωσης, όπως το Bloomberg, τον Guardian, τον Observer, τον Independent και το Cosmopolitan, ενώ από τις πόρτες του
έχουν περάσει διασημότητες όπως ο Τζέιμι Ολιβερ και ο Τζόνι Ντεπ. Όλα τα σχόλια
είναι διθυραμβικά. Μάλιστα, ο Guardian
μίλησε για «ένα κατάστημα που προσφέρει εκπληκτικούς ξηρούς καρπούς και
σοκολάτες και σερβίρει έναν από τους καλύτερους καφέδες στο Λονδίνο».
Σε
έναν από τους πιο ακριβούς δρόμους του Λονδίνου, την οδό Πικαντίλι, βρίσκεται,
από το 2013, το κατάστημα Carpo
των
αδερφών Κώστα, Βασίλη και Αλέξη Κοντόπουλος, στο οποίο καθημερινά συρρέουν
πλήθη Λονδρέζων και τουριστών για να αγοράσουν υγιεινά σνακ ξηρών καρπών,
αποξηραμένων φρούτων καθώς και πραλίνες.
Στο
μαγαζί των τριών αδερφών σερβίρεται, επίσης, ελληνικός καφές στο μπρίκι, φρέντο
και κρύο τσάι με κομμάτια από αποξηραμένα φρούτα. Όλα αυτά σε ένα ιδιαίτερα
προσεγμένο περιβάλλον, πλούσιο από τη μυρωδιά των καβουρδισμένων ξηρών καρπών και
υπό την επένδυση επιλεκτικής μουσικής. Αν σε όλα αυτά προστεθεί η ευγένεια, το
χαμόγελο και το κέρασμα (κάτι που αρχικά ξάφνιασε τους Λονδρέζους), σε
συνδυασμό πάντα με την εξαιρετική πρώτη ύλη, τότε αντιλαμβανόμαστε γιατί οι
κάτοικοι της βρετανικής πρωτεύουσας σχηματίζουν ουρές που φθάνουν μέχρι και έξω
από το μαγαζί.
Οι
βαθύτερες ρίζες της Carpo
Hellas εντοπίζονται
πίσω στο 1991 όταν οι αδερφοί Κοντόπουλοι άνοιξαν ένα παντοπωλείο στην Κυψέλη.
Μέσα σε λίγα χρόνια το μαγαζάκι αυτό εξελίχθηκε σε οικοτεχνία και αργότερα σε
βιοτεχνία, ενώ το 2000 δημιουργήθηκε μία σύγχρονη καθετοποιημένη μονάδα
εισαγωγής, επεξεργασίας και συσκευασίας ξηρών καρπών. Σήμερα η εταιρεία
διακινεί τα προϊόντα της σε 700 σημεία πώλησης στην Ελλάδα, ενώ εξάγει σε
Γερμανία και Ιταλία. Επεκτεινόμενη και στην λιανική, άνοιξε εν μέσω κρίσης, το
2011, δύο καταστήματα, στο Ψυχικό και στο Κολωνάκι.
Για
τα τρία αδέρφια η επέκταση στο Λονδίνο –σύντομα θα ακολουθήσουν και άλλες πρωτεύουσες-
δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Η εύρεση του κατάλληλου χώρου αποδείχτηκε δισεπίλυτος
γρίφος καθώς οι Άγγλοι ιδιοκτήτες εμπορικών ακινήτων δεν ήθελαν να συνεργαστούν
με τους «αναξιόπιστους» Έλληνες.
Ωστόσο,
το άρτιο επιχειρηματικό τους πλάνο έπεισε και τους πλέον δύσπιστους για τον
επαγγελματισμό τους. Αρωγό στην επιχειρηματική τους προσπάθεια θα έχουν και το
αγγλικό κράτος, το οποίο, σε αντίθεση με το ελληνικό, στηρίζει την
επιχειρηματικότητα.
Στο
εκεί κατάστημά τους, τα φρούτα και οι ξηροί καρποί, προερχόμενοι από όλο τον
κόσμο, και από την Ελλάδα φυσικά, διατίθενται μέσα σε τσουβάλια. Όπως λένε και
οι ίδιοι, τον πρώτο καιρό έπρεπε να επιμορφώσουν τους Λονδρέζους, που δεν
γνώριζαν πως πρέπει να καθαρίσουν το αράπικο φυστίκι, στο πώς να τρώνε τους ξηρούς
καρπούς.