"Do it for Denmark" (κάν' το
για τη Δανία) λέγεται η καμπάνια δανέζικης εταιρείας ταξιδιών, η οποία
αποσκοπεί στο να καταπολεμήσει την υπογεννητικότητα που μαστίζει την
σκανδιναβική χώρα. Το δίλεπτο βίντεο, που έχει γίνει ανάρπαστο στο διαδίκτυο με
περισσότερα από 1,5 εκατομμύρια «κτυπήματα» μέσα σε δύο μόλις ημέρες, παρακινεί,
παρέχοντας εκπτώσεις και δώρα, τις Δανές να ταξιδεύσουν στο εξωτερικό κατά τις γόνιμες
μέρες τους. Σύμφωνα με το διαφημιστικό, οι Δανοί κάνουν 46% περισσότερο σεξ
κατά τη διάρκεια των διακοπών τους, ενώ ένα στα δέκα παιδιά που γεννιούνται «συλλαμβάνονται»
τότε.
https://www.youtube.com/watch?v=vrO3TfJc9Qw
https://www.youtube.com/watch?v=vrO3TfJc9Qw
Δυστυχώς, στη χώρα μας, όπου η
υπογεννητικότητα έχει χτυπήσει κόκκινο, δεν συναντάμε τέτοιες πρωτοβουλίες ούτε
από τον ιδιωτικό ούτε από τον δημόσιο τομέα. Ο λόγος: Τέτοιες καμπάνιες
απαιτούν ευρηματικότητα, φαντασία, μα πάνω από όλα όραμα. Η εταιρεία ταξιδιών
στη Δανία γνωρίζει ότι, αν οι γεννήσεις συνεχίσουν την καθοδική τους πορεία,
στο μέλλον θα αντιμετωπίσει σοβαρό πρόβλημα. Στη χώρα μας, δυστυχώς, ποτέ δεν
βλέπαμε τόσο μακριά. Πάντα βλέπαμε το δέντρο, το δάσος ποτέ. Όσο για την
ευρηματικότητα και τη φαντασία, ούτε λόγος. Ρίξτε μια ματιά στις τηλεοπτικές
διαφημίσεις και θα καταλάβετε τι εννοώ.