Πριν από λίγα χρόνια είχα βρεθεί
στη Ρουμανία, όπου επισκέφτηκα ένα επιβλητικό κάστρο, άλλοτε τόπο διαμονής της βασιλικής
οικογένειας της χώρας. Θυμάμαι ότι τότε ρώτησα έναν τουρίστα πώς είναι δυνατόν
ο λαός να φυτοζωεί και να χρηματοδοτεί τη χλιδή ορισμένων γαλαζοαίματων. Ή απάντηση που μου έδωσε ήταν αφοπλιστική: «The queen is for the news».
To θυμήθηκα αυτό
τώρα, σε μια εποχή όπου το Λονδίνο βρίσκεται ξανά (πρόπερσι με τον γάμο, πέρυσι
με τους αγώνες) στο επίκεντρο της δημοσιότητας, χάρη στην έλευση του διαδόχου. Φαίνεται
ότι η βασιλική οικογένεια ή τουλάχιστον αυτοί που τους συμβουλεύουν σε θέματα
μάρκετινγκ και δημοσίων σχέσεων, κάνουν πολύ καλή δουλειά.
«Δημιούργησε θόρυβο (buzz)» διατείνονται οι
ειδικοί του μάρκετινγκ, κάτι που γνωρίζει πολύ καλά η βρετανική βασιλική
οικογένεια. Είναι τυχαίο ότι δεν έχουν αποκαλύψει την ημερομηνία γέννησης του
παιδιού; Ως εκ τούτου, η εμποροπανήγυρη έχει ξεκινήσει εδώ και ένα μήνα και θα
διαρκέσει ακόμη δύο-τρεις εβδομάδες (σύμφωνα με τις τελευταίες προβλέψεις, το μωρό
θα γεννηθεί στις αρχές Αυγούστου). Επτασφράγιστο μυστικό είναι και το φύλο του
διαδόχου, επιτείνοντας ακόμη περισσότερο το μυστήριο.
Τι θα αποφέρει, τώρα, στα ταμεία
του κράτους και στις τσέπες των γαλαζοαίματων όλη αυτή η ιστορία; Διαβάστε και
θα καταλάβετε.
Κρατικά έσοδα 240 εκατ. λιρών
(πάνω από 280 εκατ. ευρώ) υπολογίζεται ότι θα προκαλέσει η άφιξη του πρώτου
παιδιού του πρίγκιπα Ουίλιαμ και της Κέιτ Μίντλετον, με τη βασιλική οικογένεια,
πέρα από τις προετοιμασίες για την άφιξη του βρέφους, να πουλά ήδη παιδικά
προϊόντα με… βασιλική ούγια.
Ήδη ένα παιδικό φορμάκι –
αντίγραφο της στολής της βασιλικής φρουράς είναι από τα προϊόντα προς πώληση
στα καταστήματα του παλατιού. Όλα τα κέρδη από τις πωλήσεις προορίζονται για τη
συντήρηση των βασιλικών ανακτόρων.
Σε αυτό το πάρτι εκατομμυρίων δεν
θα μπορούσε να μην συμμετέχει και ο ίδιος ο Πρίγκιπας Κάρολος, ο οποίος πουλάει
χειροποίητα παιδικά παπουτσάκια με την υπογραφή του, ενώ οι γονείς της
δούκισσας του Cambridge
έχουν προσθέσει μια παιδική σειρά στην επιχείρησή τους με προϊόντα για πάρτι.
Φυσικά δεν χρειάζεται να
αναφέρουμε τις χιλιάδες δημοσιογράφων που εδώ και ένα μήνα βρίσκονται στο
Λονδίνο για να καλύψουν το χαρμόσυνο γεγονός, ή τις δεκάδες χιλιάδες τουριστών,
Αμερικάνων και μη, που συρρέουν στην βρετανική πρωτεύουσα για να πουν αργότερα
στα παιδιά τους «ήμουν και εγώ εκεί όταν γεννήθηκε ο διάδοχος».
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς, 4,8
εκατ. άνθρωποι θα ξοδέψουν 62 εκατ. λίρες σε αλκοόλ (οι Βρετανοί φημίζονται για
την έφεσή τους στην μπύρα) και 25 εκατ. λίρες σε φαγητό που θα καταναλωθεί σε
πάρτι. Επίσης, 156 εκατ. λίρες αναμένεται να δαπανηθούν σε αναμνηστικά και άλλα
συλλεκτικά αντικείμενα, όπως παιχνίδια, βιβλία και DVD. Άλλα τόσα θα δαπανηθούν σε γραφεία
στοιχημάτων με τα στοιχήματα να ποικίλουν και να… εκνευρίζουν (ημέρα γεννήσεως,
φύλο μωρού, βάρος μωρού κ.λπ.)
Τέλος, αναμένεται εντυπωσιακή
αύξηση να σημειωθεί και στις πωλήσεις παιδικών προϊόντων από νέους γονείς που
θα αγοράσουν αντίγραφα των αντίστοιχων βασιλικών. Τάση που θα αποδειχθεί
διαχρονική καθώς το βρέφος, εν αγνοία του ένας καθοδηγητής γνώμης (opinion leader στη
γλώσσα του μάρκετινγκ), θα μεγαλώνει.